Pages

Malaysia Web Hosting

Friday, September 3, 2010

Bendera ancam demonstrasi lebih besar

Jakarta diminta segera mencari jalan untuk membawa pulang kira-kira dua juta tenaga kerja Indonesia yang mencari nafkah di Malaysia demi mempertahankan kehormatan serta kedaulatan negara dengan lebih 17,000 kepulauan itu.
Dapatlah upah RM 13.90 dari penaja...
Koordinator Benteng Demokrasi Rakyat Indonesia (Bendera), Mustar Bona Ventura Manurung berkata, selepas kesemua warga Indonesia itu pulang, Jakarta perlu segera memutuskan hubungan diplomatik dengan Kuala Lumpur.
Dalam perkembangan lain, laporan menyebut ahli-ahli kumpulan demonstrasi di Indonesia termasuk dari Bendera sebenarnya hanya ‘mencari makan’ serta mendapat bayaran di antara Rupiah 30,000 (RM10.45) hingga Rupiah 40,000 (RM13.90) dan sebungkus nasi campur.

Persoalannya: Kenapa masih ramai warga Indonesia yang mencari nafkah di Malaysia tidak mahu menyahut seruan ini, malahan setiap hari masih ada yang menyelinap masuk ke Malaysia secara haram... jadi.. kami rakyat Malaysia tidak terpengaruh dengan taktik murahan pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab.
Bapak2 ini tak ada pun masalah...
Nak buat macam mana hanya inilah cara kumpulan/warga Indonesia ini mencari makan... tentunya anda telah melihat berita di TV3 jam 1.30 2hb Sept 2010...